سرمایه گذاری در کبک

استان کبک که با نام ” la belle province ” (ایالت زیبا) توسط محلی هایش شناخته می شود، بزرگترین استان کانادا با جمعیتی بالغ بر ۷,۶۰۰,۰۰۰ نفر می باشد. کبک استانی پرطراوت و چند فرهنگی است و اغلب با عنوان ” اروپای آمریکای شمالی ” شناخته می شود. همچنین به خاطر جنگل های وسیع، تپه های گرد و مسیرهای آبی بی‌شمارش مشهور است. در حقیقت کبک بیش از ۱,۰۰۰,۰۰۰ دریاچه و مسیر آبی دارد که باعث می شود آب تازه بیشتری نسبت به استان های دیگر کانادا داشته باشد. مرکز آن شهر کبک و بزرگ‌ترین شهر آن مونترال است. کبک تنها استان کانادا با جمعیت غالباً فرانسوی زبان است.



استان کبک، استانی پیشرفته و صنعتی است و جایگاه سی و هشتمین اقتصاد بزرگ دنیا را در دست دارد. تولیدات پیشرفته‌ی کبک که به کشور های سراسر دنیا صادر میشوند چنان متنوع هستند که از بین آنها می‌توان تنها به چند مورد کوچک اشاره کرد: لوازم کنترل ترافیک هوایی، نرم افراز، قطارهای زیر زمینی، هلیکوپتر، دیسک فشرده، تصفیه کننده های هوا و اسباب بازی و …

مونترال اخیراً به لوکیشن فیلمبرداری بسیاری از فیلم و سریالهای مطرح جهانی تبدیل شده اند که این خود باعث بیشتر دیده شدن و پیشرفت روزافزون این ایالت شده است.

کبک به تنهایی قطب اصلی منابع طبیعی کانادا محسوب می‌شود زیرا حدود یک سوم تولیدات کاغذی و لوله از این استان تامین می‌شود و همچنین رقم بالایی از تولیدات الوار نرم کانادا را انجام می‌دهد. اما بخش اصلی و قابل توجه کبک که قسمت عظیمی از اقتصاد کانادا را در گردش نگه داشته، وجود آبهای زیاد و استفاده‌ی درست و اقتصادی از این منابع طبیعی و خدادادیست که با تولید برق اضافی از آب و فروش آن به همسایگان و آمریکا اثبات می‌شود. کشاورزی یکی دیگر از منابع درآمد زایی استان محسوب می‌شود که رو به رشد و ترقی است.

امروزه مهاجرت به کانادا کشوری با ملیتهای متفاوت و به خصوص استان کبک طرفداران زیادی دارد و دلیل این انتخاب؛ قوانین مهاجرتی کبک است که مخصوص همین استان بوده و از قوانین فدرال پیروی نمیکند. متقاضیان ایرانی زیادی روزانه در پی دسترسی به منابع درست و قابل اعتماد جهت تکمیل روند مهاجرتی خود هستند، از این رو گروه مشاورین آرتا اندیشه پویان سپنتا با کادر توانمند خود در انجام امور مهاجرتی و پاسخگویی به سوالات شما متقاضیان عزیز همیشه آماده ارائه‌ی خدمات است.

یکی از بهترین روش ها جهت مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های استانی این کشور و سریعترین روش از طریق سرمایه‌گذاری در کبک (QIIP) است. این روش به طریق سرمایه گذاری منفعل ارائه شده است به این مفهوم که نیازی به شروع یک کسب و کار و یا مشارکت فعل در آن نیست، متقاضی باید حداقل ۲ میلیون دلار (دلار دولتی) دارایی داشته باشد و  ۱٫۲ میلیون دلار کانادا ، یا معادل سود این مقدار را که ۳۵۰ هزار دلار کانادا است، در سرمایه گذاری دولتی تضمین‌شده‌ای سپرده‌گذاری کند.

فرصت ارسال مدارک تا ۱۵ اگوست است و بین ۶ ماه تا یک سال مدت زمانیست که تا دعوت به مصاحبه‌ با اداره مهاجرت کبک باید پشت سر گذاشته شود. پس از انجام این پروسه سرمایه گذاری انجام خواهد گرفت و بعد از یک ماه نامه ی پذیرش کبک یا به اصطلاح CSQ به فرد متقاضی داده میشود که با استفاده از آن میتواند برای همسر و فرزندان زیر ۲۲ سال خود اقامت دائم بگیرد.

قابل ذکر است که این مراحل بعد از انجام سرمایه گذاری انجام می‌پذیرد.

 

وجود شرایط زیر برای متقاضی لازم است:

  • دارایی به ارزش ۲ میلیون دلار
  • ۲ سال سابقه کار مدیریتی یا کسب و ار در پنج سال گذشته
  • سرمایه‌گذاری منفعل به مدت ۵ سال به ارزش ۱٫۲ میلیون دلار


ادامه این مطلب را در مقاله ی سرمایه گذاری در کبک در سایت اندیشه پویان بخوانید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.