مهاجرت پزشکان و پرستاران به عمان


کشور عمان طبق برنامه ی بلند مدت خود تا سال ۲۰۴۰ قصد دارد ۱۳ هزار کادر بیمارستانی، از جمله: پزشک، پرستار، تکنسین و … را استخدام کند. این کشور در لیستی جدید و به روز شده؛ رشته های مورد نیاز و شرایط پذیرش را اعلام کرده است که موسسه‌ی آرتا اندیشه پویان سپنتا در راستای فعالیتهای اخیر خود در کشور عمان، جهت مشاوره و بررسی شرایط متقاضیان، جهت مهاجرت پزشکان و پرستاران، بستری قابل اعتماد فراهم آورده است.

شرایط برای مهاجرت پزشکان و پرستاران به عمان، مانند کشورهای اروپایی و کانادا سخت و فیلتربندی شده نیست و هرکس در زمینه‌ی تخصص خود و بنابر نیاز عمان به آن رشته می‌تواند اقدام به مهاجرت به این کشور خاورمیانه کند.


بنابر اعلام کشور عمان داشتن سطح زبانی بالا برای این نوع مهاجرت لازم نبوده و متقاضیانی که خواهان مهاجرت از این طریق هستند، می‌توانند از شر استرس غول‌های بزرگی به نام تست زبان خلاص شوند. البته دانش زبان در حدی که بتوان با بیمار صحبت کرد و ارتباط گرفت خواه ناخواه نیاز است.

یکی دیگر از موارد مورد نظر برای دولت عمان، داشتن گواهینامه یا مدرکی معتبر در رشته‌ی مورد نظر است که دالِ بر تخصص و تبحّر متقاضی باشد. این مدارک باید به تایید وزارت بهداشت عمان برسد و بعد از گذراندن مصاحبه‌ی حضوری و آزمون کتبی روند استخدام تکمیل خواهد شد.

و قابل ذکر است که است که متخصصین با سابقه تر، شانس بیشتری برای قبول شدن درخواستشان خواهند داشت و این نکته‌ی شایان توجهیست.

 

لیست رشته های مورد نیاز کشور عمان:

_ چشم‌پزشک

_ پوست و مو

_ دندانپزشک

_رادیولوژیست

_فیزیوتراپ

_داروساز

_نرولوژیست

_پزشکی

_اورولوژیست

_جراح عمومی

_پزشکی اطفال

_انکولوژی

_بیهوشی

_روماتولوژی

_پرستاری

_گوش حلق و بینی

_مامایی

_زنان و زایمان

_گوارش و کبد

_قلب و عروق

_ارتوپدی

_پاتولوژی

_غدد

_کلیه و مجاری ادراری

_درماتولوژیست

_جراحی پلاستیک و زیبایی

_پزشک خانواده

_تغذیه و رژیم غذایی

_روانپزشکی

 

نکته‌ی قابل توجه دیگری که می‌توان به آن اشاره داشت، برای پزشکانی است که تمایل دارند مطب مستقل خود را داشته و از مزایای آن بهره مند شوند. کشور عمان به دلیل رو به رشد بودنش زمینه‌ی خوبی برای دایرسازی مطب دارد و موسسه آرتا اندیشه پویان سپنتا با دارا بودن تورهای تجاری ۳ الی ۵ روزه از این افراد دعوت می‌کند تا شانس خود را امتحان کنند و همچنین موسسه تمام روند احداث مطب را برای متقاضیان این کار، از مراحل اداری تا ساختمانی و احداثی آن، انجام خواهیم داد.


منبع: مهاجرت پزشکان و پرستاران به عمان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.