روند صدور و تمدید گواهینامه شغلی برای ایرانیان شاغل در خارج از کشور



 روند صدور و تمدید گواهینامه شغلی برای ایرانیان شاغل در خارج از کشور

در سال 1393 و در راستای تحقق بخشی از وعده­های دولت تدبیر و امید مبنی بر حمایت از هم­وطنان مقیم کشورهای خارجی و با هدف ایجاد بانک اطلاعات ایرانیان شاغل در خارج از کشور با توجه به اینکه تا آن زمان هیچ گونه آمار و بانک اطلاعات رسمی از تعداد و میزان پراکندگی ایرانیان شاغل در کشورهای دیگر وجود نداشته است این موضوع مورد توجه جدی قرار گرفت تا علاوه بر ایجاد بانک اطلاعاتی مورد نیاز، زمینه برخورداری ایرانیان شاغل در خارج از کشور از مزایا و معافیت­های قانونی نیز از طریق اعطاء گواهینامه شغلی به افراد واجد شرایط فراهم گردد و بر همین اساس سایتی الکترونیکی تحت عنوان، بانک اطلاعات ایرانیان شاغل در خارج از کشور به منظور جمع­آوری اطلاعات، صدور و تحویل گواهینامه شغلی به ایرانیان شاغل در خارج از کشور به نشانی الکترونیکی: shgovahi.mcls.gov.ir ایجاد و فعالیت رسمی آن از تاریخ 1393/09/15 آغاز گردید.

البته صدور و اعطاء گواهینامه شغلی در گذشته نیز سابقه دارد و در اوایل دهه هفتاد و به مدتی محدود ( طی سال­های 1371 تا 1373 ) از سوی وزارت کار و امور اجتماعی وقت فقط برای برخی از ایرانیان شاغل در کشورهای حوزه خلیج فارس گواهینامه شغلی تحت عنوان کارنامه شغلی صادر و به اعطاء گردیده است.

در حال حاضر کلیه متقاضیان مستقل گواهینامه شغلی به استثناء ایرانیان شاغل در کشورهای کویت و قطر ( که وابستگان محترم کار در نمایندگی­های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مذکور مستقر می­باشند ) می­بایست کلیه مدارک هویتی خود و افراد تحت تکفل و مدارک شغلی را قبل از مراجعه به سامانه، به تأیید نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشور محل اشتغال خویش برسانند (ممهور به مهر و امضاء نمایندگی) و الزاماً در فرآیند ثبت­نام فقط مدارک تأیید شده از سوی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران را در سامانه بارگذاری نمایند.

به منظور آشنایی با این فرایند با رؤیا رجب زادبان رئیس گروه نظارت بر کاریابی­های خارجی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در هفته نامه بازار کار گفتگویی شده که شما را به مطالعه مشروح آن دعوت می کنیم:


برای دریافت اطلاعات تکمیلی به وبسایت موسسه آرتا اندیشه پویان سپنتا مراجعه نمایید.

منبع : روند صدور و تمدید گواهینامه شغلی برای ایرانیان شاغل در خارج از کشور

بازگشایی برنامه کارآفرینی استان ساسکاچوان


استان ساسکاچوان تنها استان بدون مرز طبیعی کاناداست که با اقتصاد قوی و رو به رشد خود، برای پیشرفت تازه واردان فرصت های فراوانی را فراهم ساخته است. از ویژگیهای بارز این استان میتوان به کیفیت بالا و رایگان خدمات درمانی عمومی و هزینه های پایین زندگی حتی در شهرهای بزرگ است. مرکز این استان شهر رجاینا و پرجمعیت ترین شهر این استان ساسکتون میباشد.

اقتصاد این استان بر پایه ی فعالیت های کارآفرینان خلاق ساخته شده است که بستر مناسبی را جهت ایجاد و رشد ایده های کسب و کار شما در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، فعالیت های هنری ، معاملات خرده فروشی، خدمات مهمان داری و غیره را مهیا می سازد.

یکی از برنامه های جذب مهاجر و دریافت اقامت توسط استان های کانادا، سرمایه گذاری و کارآفرینی است که ساسکاچوان نیز از این قاعده مستثنا نیست و یکی از سریعترین و مطمئن ترین انواع مهاجرت می باشد که جهت توسعه و تولید اشتغال در کانادا با جذب سرمایه، افراد با تجربۀ تجاری و توان مدیریتی به وجود آمده است و به متقاضیان و خانواده های آنان این فرصت را می دهد تا از طریق ایجاد کسب و کار و یا خرید کسب و کار موجود در استان ساسکاچوان اقامت دائم کانادا را دریافت نمایند.

برای گزینش از طریق برنامه کارآفرینی ساسکاچوان متقاضی باید 3 شرط اولیه زیر را دارا باشد:

. داشتن ۵۰۰ هزار دلار سرمایه که از راه قانونی به دست آمده باشد
. داشتن حداقل 3 سال سابقه درزمینه کارآفرینی و مدیریت کسب و کار
. سرمایه گذاری حداقل به میزان ۳۰۰ هزار دلار در شهر رجینا و یا ۲۰۰ هزار دلار در شهرهای اطراف

برای ارزیابی شرایط خود و یا کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره های 88752376 – 021 , 26409630 – 021 با دفتر تهران تماس حاصل بفرمایید.



منبع : بازگشایی برنامه کارآفرینی استان ساسکاچوان

فرصت ویژه مهاجرت به کانادا با مدرک دیپلم فنی




یک فرصت استثنایی برای مهاجرت به کانادا برای افراد با مدرک دیپلم فنی معتبر!

کانادا با داشتن سیستم مکانیزه در زمینه مهاجرت و با برنامه ریزی دقیق و هدفمند به دنبال جذب نیروی کار ماهر است تا تکنیک و یا مهارت های حرفه ای آنها باعث پیشرفت و رونق اقتصادی این کشور گردد.

در دنیای امروز برای جویندگان کاری که تا کنون در یکی از کشورهای جهان سوم می‌زیسته‌اند و قصد مهاجرت به کشوری پیشرفته دارند امکانات کمی وجود دارد تا بتوانند کار کنند و زندگی خوبی داشته باشند. اما تنها برخی کشور ها نظیر کانادا از طریق برنامهٔ مهاجرت سازمان یافته به طور علنی ارائه گر این امکانات هستند!
حالا وکلای موسسه اندیشه پویان با توجه به تجربه و سابقه خود در این زمینه اقدام به فراهم آوردن شرایط مهاجرتی ویژه ای برای افراد دیپلمه با مدرک معتبر فنی حرفه ای هستند نموده است.
شما به عنوان یک مهاجر در کشور کانادا می‌توانید زندگی راحت و قانونی داشته باشید.  کانادا یکی از کشور های ست که بالاترین رتبهٔ استاندارد جهانی حتی بالاتر از آمریکا و خیلی از کشور های اروپایی را دارد.

کسانی که در تلاش برای کسب اقامت کانادا هستند آگاه باشند که،کانادا به هزاران نیروی کار ماهر بخصوص در رشته های فنی در  طول ده سال آینده نیاز دارد،این به 2 دلیل عمده می باشد:
1- اقتصاد محکم و رو به رشد کانادا.
2- وجود افراد بسیاری که بالای 65 سال دارند و نیروی کار جوان جایگزین برایشان وجود ندارد.

متقاضیان این برنامه باید حداقل 4 شرط زیر را داشته باشند:
1. حداکثر سن 35 سال
2-پنج سال سابقه کار داشته باشد.
3. گذراندن دوره یک ساله (600 ساعته ) فنی و حرفه ای وزارت کار و دارای دانش کافی در زمینه مورد نظر
4. حداقل IELTS 6 (در هر مهارت) داشته باشد

نکته قابل ذکر برای متقاضیانی که در این سطح زبان نیستند و زمان کمی نیز دارند موسسه  دوره های ویژه و فشرده ای در نظر گرفته تا در کمترین زمان ممکن به هدف آیلتس خود برسند.

متقاضیان در صورت داشتن شرایط ذکر شده می توانند بعد از تکمیل فرمهای ارزیابی مهاجرت کاری سایت جهت مشاوره با وکیل مهاجرت به کانادا با دفتر موسسه در تهران از طریق شماره تلفن 26409630-021  ارتباط برقرار نمایند.



منبع : فرصت ویژه مهاجرت به کانادا با مدرک دیپلم فنی