اهمیت زبان آلمانی

زبان آلمانی پرگویشورترین زبان اتحادیه اروپا یکی از زبان‌های بسیار پر‌کاربرد بعد از زبان انگلیسی است که در کشورهایی از قبیل اتریش، بلژیک، سوئیس و … به عنوان زبان اصلی و یا زبان دوم صحبت می‌شود. این زبان دومین زبان اسناد علمی (پس از انگلیسی) و سومین زبان بکار برده شده در تارنماهای اینترنتی (پس از انگلیسی و روسی) است. همچنین گفته می‌شود یک دهم کل کتاب‌هایی که هر ساله در جهان تألیف می‌شوند به زبان آلمانی است.

امروزه اهمیت زبان آلمانی به شدت افزایش یافته واین امرنه تنها به دلیل وجود کشورهای آلمانی زبان زیاد، بلکه به دلیل وجود دانش و صنعت بروز در این کشور می باشد و کسانی که به زبان آلمانی تسلط دارند درواقع فرصتی برای دسترسی به اطلاعات صنعتی و اقتصادی روز دنیا بدست می‌آورند .

 

زبان آلمانی در اروپا زبانی گسترده است:

از آن جایی که کشور آلمان دارای جمعیتی حدود ۸۳ میلیون نفر است، جزو کشورهای پرجمعیت قاره‌ی اروپا به شمارمی‌رود. اما نه تنها شهروندان کشور آلمان به این زبان صحبت می کنند، بلکه زبان رسمی کشورهای اتریش، سوئیس، لوکزامبورگ و یا لیختنشتاین نیز می‌باشد. همچنین زبان رسمی درصد قابل توجهی از جمعیت شمال ایتالیا، شرق بلژیک، هلند، دانمار وشرق فرانسه و نیز قسمت هایی از لهستان و جمهوری چک، روسیه و رومانی می‌باشد .

این بدان معنی است که در هنگام آموختن زبان آلمانی می‌توانید با بیش از ۱۲۰میلیون نفر آلمانی زبان در سرتا سر دنیا پیوند برقرار کنید. به یاد داشته باشید که زبان آلمانی سومین زبان محبوب دنیاست که در سراسر دنیا تدریس و آموخته می‌شود و در قاره‌ی اروپا و کشور ژاپن بعد از زبان انگلیسی، دومین زبان محبوب می‌باشد .

 

دانستن زبان آلمانی فرصت‌های کسب و کار ایجاد می‌کند :

اقتصاد قوی کشور آلمان برابر با فرصت‌های شغلی مختلف است و فرصت‌های کاری چند ملیتی در اتحادیه اروپا و یا کشورهای شرق اروپا وجود دارد که در این کشورها زبان آلمانی ازاهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شرکت‌های بین المللی مانندBMW ، زیمنس، لوفتانزا و غیره همیشه به کارکنان بین المللی نیاز دارند. همچنین نمایشگاه‌های آلمان در زمینه‌های مختلف علمی، صنعتی و جهانگردی دارای رتبه و ارزش بالایی هستند. محصولات آلمان از نظر کیفی رتبه بالایی دارند و رفته رفته Made in Germany به عنوان یک برند در بازار جهانی در حال مطرح شدن است.

ایران نیز بعنوان بزرگترین بازار آلمان در خاورمیانه تبادلات اقتصادی بسیار زیادی را با این کشور دارد.

ژاپنی‌ها اهمیت و نقاط قوت یادگیری زبان آلمانی را به درستی دریافته اند. بدین ترتیب کشور ژاپن که دارای اقتصادی بسیار‌قوی در سطح جهانی است، بیش از ۶۸% دانش جویان خود را برای ادامه تحصیل به کشور آلمان می‌فرستد .

اگر در ایالات متحده‌ی آمریکا به دنبال شغل هستید، دانستن زبان آلمانی  می‌تواند مزیت‌های زیادی به همراه داشته باشد زیرا شرکت‌های آلمانی و آمریکایی درهر کدام از کشور‌ها موقعیت‌های شغلی مختلفی را ایجاد کرده و در هردو کشور فعالیت‌های گسترده‌ای دارند. در اکثر شرکت‌های آمریکایی، هنگام پرکردن فرم مصاحبه، افراد واجد شرایطی که بر زبان آلمانی تسلط دارند از شانس بیشتری برخوردار هستند .

 

زبان آلمانی برای بیشتر دوره‌های تحصیلی مختلف مورد نیاز و یا توصیه شده است :

همکاری پیشینه آلمانی زبان‌ها درعلوم و زمینه‌های مختلف باعث شده است که این زبان در اکثر دانشگاه‌های دنیا مورد قبول باشد. به عنوان مثال در دانشگاه کالیفرنیا، علاوه بر زبان انگلیسی، متقاضیان آلمانی زبان نیز به‌راحتی پذیرفته می‌شوند. زبان آلمانی در تحقیقات دانشگاهی نیز بسیاربا‌اهمیت است و دسترسی به منابع چاپی و الکترونیکی بسیار زیادی را ممکن می‌سازد .از آن جایی که کتاب‌های آلمانی زبان به ندرت به زبان های دیگر ترجمه شده‌اند (مثلا ۱۰% به‌زبان کره‌ای و ۵% به‌زبان انگلیسی )، دانش زبان آلمانی می‌تواند گام مهمی در دسترسی به این منابع ارزشمند گوناگون تهیه کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.